Пайдалуу маалыматтар

Орус тили

Орус тили грамматикасынын негизги эрежелерин ушул сайттан карасанар болот.  http://priroda.inc.ru/blog/grammatika.html

Орус адабияты

http://www.classic-book.ru/ – Орус адабиятынан электрондук китепкана

Химия

http://rushim.ru/books/books.htm – Химия сабагынапн электрондук китепкана

География

География сабагынан электрондук китепкана. энциклопедия  http://www.geoman.ru

География. Жер планетасы  http://www.rgo

Информатика сабагынан кошумча маалыматтар

http://www.computer-museum.ru/index.php

Физика

http://www.fizika.ru – Физика сабагынан кошумча маалыматтар

http://fizmir.org/ – Физика

Английский язык

List-english.ru — англис тили сабагынан кошумча маалыматтар. онлайн-создуктор,  котормолор, репетиторлор, тесттер, китептер, видеокурстар. Баардыгы бекер.

Полезная информация

Мектеп психологунун аралыктан окутуу учурунда окуучулардын ата-энелерине берген сунушу!

— Аралыктан окутуу балдар жана ата-энелер үчүн олуттуу сыноо, балдардын көз карандысыздыгы жана жоопкерчилиги, алардын жашоосун уюштуруу жана башкаруу жөндөмү, билим алуу жана билим берүү иш-аракеттерин калыптандыруу үчүн оор сыноо. Ошол эле учурда, аралыктан окутууну дагы түшүнүү менен кабыл алып пайдалуу өткөрүүгө болот – окуучулардын, айрыкча жогорку класстын окуучусунун мектепке караганда тезирээк билим алуу мүмкүнчүлүгү.

— Балдар үчүн аралыктан окутууну уюштуруу боюнча мектептен алган сунуштарды түшүнүүгө аракет кылыңыз. Класстын мугалими жана мектеп администрациясы берген расмий маалыматка гана көңүл буруңуз. Бул процессти уюштуруу үчүн мектепке дагы убакыт керек. Учурда ата-энелерге да, мугалимдерге да аралыктан окутууда бир катар ресурстар бар. Көпчүлүк ата-энелер бул аянтчаларды мурунтан эле колдонушат, анткени алар билим берүү программалары менен тыгыз байланышта.

— Балдар менен диалог, жана урмат-сый, достук мамиледе сүйлөшү баланын өзү чечим кабыл алуусуна жана мугалимдин берген  тапшырмаларын өзү аткаруу үчүн маанилүү. Ага эмне жардам берери жана эмне тоскоол болушу мүмкүн экендиги жөнүндө талкуулаңыз. Каалоосун кагазга жазып койсоңуз. Жазуу жүзүндөгү чечим окуучунун психологиялык колдоосуна айланат, аны чечүүгө болот. Ал ата-энелерге берген убадасынан, башкача айтканда, чоңдордун жоопкерчилиги басымдуулук кылган тышкы жашоону башкаруу тутумунан айырмаланат.

— Ар бир күндүн аягында балаңыз менен ал күнү эмне үйрөнө алды, эмнени билбей калганы жана дагы эмне болгонун кеңири талкуулаңыз. Ийгиликтерди жана кыйынчылыктарды түшүнүү үчүн, белгилүү бир тажрыйбага арналган ачык суроолорду бериңиз: эмне, кандай, эмне үчүн, эмнеге, эмне болду, кантип, кандайча, эмнеге жетишти эмнеге болбой калды ж.б. Өз кезегинде, ага кеңири позитивдүү жооп бериңиз: баланын конкреттүү ийгиликтүү тажрыйбасын сүрөттөп, кубанычты, суктанууну, урматтоону билдириңиз. Жана кучактаганды аябаңыз.

— Көпчүлүк окуучулар бул убакытта өздөрүн жаман сезишет анткени күнүмдүк пландаштырууну билишпейт. Балаңызга күн сайын план түзүүгө жардам бериңиз, ал эми кечинде бул жөнүндө кененирээк сүйлөшүп, акыл-ой жүгүртүңүз. Окуучунун көз алдында саат жана таймер болушу керек, бул пландаштырылган ишти өз мезгилинде аткарууга жардам берет. Жумушту 15-20 мүнөт сегменттерге бөлүү пайдалуу (кыйын учурларда – 7-10 мүнөткө чейин), алардын ортосунда беш мүнөттүк тыныгуу болот, анда сиз каалаган нерсени жасай аласыз.

— Жумуш ордун уюштуруу өтө маанилүү. Сизге керектүү нерселердин бардыгы колуңузда болушу керек, ал эми мобилдик телефонуңуз жана башка тоскоол болуучу нерселер, интернет булактары керек болбогон учурда иштебей же таптакыр эле башка орунда турганы жакшы. Эксперименттик далил көргөзгөндөй: эгер смартфон иштебей өчүрүлүп турса дагы, бала математикалык маселелерди аткаруусу кыйындыкка турат. Смартфон башка бөлмөдө болгонго салыштырмалуу.

— Окуучулардын ата-энелери жана туугандары алардын айрымдары балдары менен кандайдыр бир нерсе “өздөштүрүүгө” аракет кылса, аралыктан окутуунун жагымдуулугун арттыра алышат. Мисалы, сиз балаңызга суроолорду берип, талкууга катышсаңыз болот, андан кийин сабак кызыктуу, маалыматтуу оюн сабагына айланат. Бала үчүн бул мотивацияны жогорулатуу мүмкүнчүлүгү, ал эми ата-энелер үчүн балдарын жакындан билип, түшүнүп алуу мүмкүнчүлүгү.