Социалдык-психологиялык кызмат

Социалдык- педагогикалык иштин эң негизги багыттарынын  бири- оор кырдаалга кабылган баланын социалдык калыптанышы үчүн шарттарды түзүү жана ага жагымдуу,педагогикалык жаткан максатка ылайыктуу социалдык чөйрөнү түзүү үчүн шарттарды камсыз кылуу.

Соц.педагогдун  максаты:

  1. Баланын статусун аныктоо;
  2. Баланын өнүгүүсүнө жекече көнүл буруу;
  3. Баланы көндүрүү оңдоо жана колдоо ;
  4. Баланын кызыкчылыгынын укуктарын коргоо.
  5. Баланы жашоо мейкиндигинде коргоо,кам көрүү

Уюштуруучулук:

  • 1- 11 класска чейин,жана “тобокел” тобундагы группасындагы, мектеп ичиндеги учетко кирген окуучуларды текшерүү.
  • Бүт окуучулар боюнча маалымат банкы түзүлгөн.
  • Социалдык паспорту түзүлгөн жана класстар жонундо маалымат соц паспортто корсотулгон
  • Өнөкөт оорулардан жапа чеккен балдардын тизмеси жаңыртылган.
  • Жаңы келген жана 5-класстын окуучулары класс  жетекчилери менен тааныштырылган.
  • Мектеп психологу жок болгондуктан соц педагог мумкунчулукторуно жараша психолог издеп, консультация алганга туура келет.
  • Ата-эненин жолугушуулары өткөрүлүп турат ( талап менен).

Тыянактар: Паспорттордо окуучулардын жана алардын үй-бүлөлөрү жөнүндө маалыматты класс жетекчилериөз убагында жеткирбей калат. Ошондуктан  окуучуларга жана үй-бүлөөлөрүнө психологиялык жардам көрсөтүү үчүн бул маалымат менен өз убагында таанышуу керек .

 

 Диагностикалык:

  • Жаңы катталган окуучулардын диагностикасы.
  • Мектеп ичинде жана ИДН учетуна катталган балдардын диагнностикасы, алардын социалдык чөйрөсү (үй-бүлөө, байланыш чөйрөсү, кызыкчылыктар жана муктаждыктардын чөйрөсү, кызыкчылыктар жана муктаждыктардын чөйрөсү).
  • “Ɵзгөчө” жүрүм-турумга дуушар болгон окуучулардын психодиагноз коюу.
  • Мектептин тынчсыздануулары (талапка) диагностикасы.
  • Агрессия деңгээлинин диагностикасы.
  • 6-11 класстардын окуучуларынын арасындагы өз жанкечтинин жүрүм-турумунун диагностикасы (талап боюнча).

Тыянактар: Диагностикалык жумуштарда көйгөй бар: Камтуунун мүмкүн эместиги окуучулардын  психологиялык абалын диагноздоо үчүн мүмкүнчүлүк  аз.

 Баланын социалдык турмуш маселеси – социалдык педагогдун ишмердигинин башкы объектиси. Окуу жайларындагы мамлекеттин социалдык саясатын жүргүзүүчү катары,социалдык педагог кыйын кырдаалга кабылган балдар менен социалдык иш алып баруунун негизги багыттарын аныктайт. :

* турмуштук кыйын кырдаалга кабылган балдар

* ата-энелеринин камкордугунан ажырап калган балдар

* акыл-эс же тулку- бою жагынан өксүгү бар балдар

* кырдалдуу жана улут аралык чыр чатактардан ,экологиялык жана техногендик апааттардан ,табигый кырсыктардан жабыркаган балдар.

* зордук-зомбулуктан жапа чеккен балдар

* атайын окутуп тарбиялоочу мекемелерде же интернаттарда,кароосуз калган      балдарды тарбиялоочу борбордо жашаган балдар

* жакыр үй-бүлөдө жашаган балдар

 

Нарын шаарындагы №4 Э.Ибраев атындагы орто мектебинин социалдык педагогунун 2021-2022-окуу жылына карата иш планы

Иш чараларжооптуулармөөнөтү
1Мектепке жаңы келген окуучулар менен аңгемелешүү жүргүзүү,кабыл алуу,маалымат алуусоцпедагогсентябрь
2Окуучулар жөнүндө жаңы окуу жылына карата жаңыдан маалымат алуу,класстын социалдык паспортун,анын негизинде мектептин социалдык паспортун түзүүсоцпедагог, класс жетекчилерсентябрь ичи
3Тизме түзүү,(ЖөИ нин каттосунда,социалдык коргоо бөлүмүнун каттоосунда тургандар,аялуу балдар,майып балдардын тизмеси) социалдык педагогсентябрь
4Аңгемелешүү: «Мектепте жүрүү эрежеси»,»Учурашуу маданияты» 5-11класстарсоцпедагог,класс жетекчилерсентябрь,октябрь
5Окуучуларга социалдык-психологиялык-педагогикалык мүнөздөмө түзүүсоцпедагогоктябрь
6Кылмыштуулуктун алдын алуу боюнча жаш өспүрүмдор инспектору менен жолугушуу уюштуруу.Укук бузуучулук боюнча маалымат берүү жана алдын алуу максатындатарбия завучу,соцпедагог,класс жетекчилер,ЖОИ кызматкериоктябрь
7Сабактан коп калган окуучулар менен иш алып баруукласс жетекчи,соц педагогзарылчылыгына карата 
8Окуучулардын ийримдерге тартылышыкласс жетекчилер,соцпедагог,тарбия завучуоктябрь
9Ата-энеси миграцияда жургон окуучулар менен иш алып баруу (сабакка келуусу,жашоо турмушу,ата-энесин милдетин алган адамдары менен ангемелешуу) соцпедагог,класс жетекчилерноябрь
101-декабрь Буткул дуйнолук СПИДге каршы курошуу кунуно карата иш чараларКласс жетекчилер,соцпедагог,тарбия завучуноябрь,декабрь
11 3-декабрь майыптар кунуно карата иш чараларкласс жетекчилер,соц педагогноябрь ,декабрь
12Сабакты коп калтырган окуучулар менен иштоокласс жетекчи,соцпедагогдайыма
13Турмуштук оор кырдаалга кабылган окуучуларды изилдоо,козмолдоо жана алардын укугун коргоо учун башка мекемелер менен иш алып барууСоцпедагог,класс жетекчилердайыма
14Ата-энелер жыйналышына катышуусоцпедагогзарылчылыгына карата
15Камкордукка алынган балдардын турмуш шартына козомол жургузуусоцпедагог,класс жетекчидекабрь
16Профилактикалык кенештин отурумуна катышуусоцпедагогдайыма
17Жаны жылдык балатыга аяр уй булодо тарбияланган балдардын катышуусун козомолдоосоцпедагогдекабрь
18Таланттуу окуучуларга камкордук коруу соцпедагогянварь
19Зордук зомбулуктун алдын алуу максатында ананимдуу сурамжылоо жургузуусоцпедагог,класс жетекчилерянварь
20Кыздар кенешинин отурумдарына катышуу,кыздардын журум-туруму,ден соолугуна тийиштуу маселер боюнча ангемелешуулорду откоруусоцпедагог,класс жетекчи,тарбия завучуянварь февраль
21Ишеним почтасы мене ниш жургузуусоцпедагог,тарбия завучуянварь
22Ден соолукка кам коруу боюнча тушундуруу иштерин жургузуусоцпедагог,класс жетекчилерФевраль
23 Аз камсыз уй булодо тарбияланган окуучулар менен иш алып баруусоцпедагогФевраль
24Камкордукка алынган окуучулардын жашоо шартына козомол жургузууСоцпедагогфевраль,март
25Кургак учукка каршы курошуу кунуно карата алдын алуу иштерин жургузуусоцпедагог,класс жетекчилермарт
26Бутуруучу класстагы окуучулардын документтерине козомол жургузуумоцпедагог,класс жетекчилермарт, апрель
27Жашы жете электердин жумуштун оор туруно тартылуусуна козомол жургузуу максатында рейддерге катышуусоцпедагогДайыма же зарылчылыгына жараша
28Ата-эне менен балдардын жана мугалимдердин ортосунда мамилелерди чындоо максатында«Психолгиялык жумалык» откоруусоцпедагог,класс жетекчилерапрель, май
29Сабакка себепсиз келбеген окуучулар менен ниш алып баруусоцпедагог,класс жетекчимай

 

Соцпедагог:               Арпачиева К.Б.