Социалдык- педагогикалык иштин эң негизги багыттарынын бири- оор кырдаалга кабылган баланын социалдык калыптанышы үчүн шарттарды түзүү жана ага жагымдуу,педагогикалык жаткан максатка ылайыктуу социалдык чөйрөнү түзүү үчүн шарттарды камсыз кылуу.
Соц.педагогдун максаты:
- Баланын статусун аныктоо;
- Баланын өнүгүүсүнө жекече көнүл буруу;
- Баланы көндүрүү оңдоо жана колдоо ;
- Баланын кызыкчылыгынын укуктарын коргоо.
- Баланы жашоо мейкиндигинде коргоо,кам көрүү
Уюштуруучулук:
- 1- 11 класска чейин,жана “тобокел” тобундагы группасындагы, мектеп ичиндеги учетко кирген окуучуларды текшерүү.
- Бүт окуучулар боюнча маалымат банкы түзүлгөн.
- Социалдык паспорту түзүлгөн жана класстар жонундо маалымат соц паспортто корсотулгон
- Өнөкөт оорулардан жапа чеккен балдардын тизмеси жаңыртылган.
- Жаңы келген жана 5-класстын окуучулары класс жетекчилери менен тааныштырылган.
- Мектеп психологу жок болгондуктан соц педагог мумкунчулукторуно жараша психолог издеп, консультация алганга туура келет.
- Ата-эненин жолугушуулары өткөрүлүп турат ( талап менен).
Тыянактар: Паспорттордо окуучулардын жана алардын үй-бүлөлөрү жөнүндө маалыматты класс жетекчилериөз убагында жеткирбей калат. Ошондуктан окуучуларга жана үй-бүлөөлөрүнө психологиялык жардам көрсөтүү үчүн бул маалымат менен өз убагында таанышуу керек .
Диагностикалык:
- Жаңы катталган окуучулардын диагностикасы.
- Мектеп ичинде жана ИДН учетуна катталган балдардын диагнностикасы, алардын социалдык чөйрөсү (үй-бүлөө, байланыш чөйрөсү, кызыкчылыктар жана муктаждыктардын чөйрөсү, кызыкчылыктар жана муктаждыктардын чөйрөсү).
- “Ɵзгөчө” жүрүм-турумга дуушар болгон окуучулардын психодиагноз коюу.
- Мектептин тынчсыздануулары (талапка) диагностикасы.
- Агрессия деңгээлинин диагностикасы.
- 6-11 класстардын окуучуларынын арасындагы өз жанкечтинин жүрүм-турумунун диагностикасы (талап боюнча).
Тыянактар: Диагностикалык жумуштарда көйгөй бар: Камтуунун мүмкүн эместиги окуучулардын психологиялык абалын диагноздоо үчүн мүмкүнчүлүк аз.
Баланын социалдык турмуш маселеси – социалдык педагогдун ишмердигинин башкы объектиси. Окуу жайларындагы мамлекеттин социалдык саясатын жүргүзүүчү катары,социалдык педагог кыйын кырдаалга кабылган балдар менен социалдык иш алып баруунун негизги багыттарын аныктайт. :
* турмуштук кыйын кырдаалга кабылган балдар
* ата-энелеринин камкордугунан ажырап калган балдар
* акыл-эс же тулку- бою жагынан өксүгү бар балдар
* кырдалдуу жана улут аралык чыр чатактардан ,экологиялык жана техногендик апааттардан ,табигый кырсыктардан жабыркаган балдар.
* зордук-зомбулуктан жапа чеккен балдар
* атайын окутуп тарбиялоочу мекемелерде же интернаттарда,кароосуз калган балдарды тарбиялоочу борбордо жашаган балдар
* жакыр үй-бүлөдө жашаган балдар
Нарын шаарындагы №4 Э.Ибраев атындагы орто мектебинин социалдык педагогунун 2021-2022-окуу жылына карата иш планы
№ | Иш чаралар | жооптуулар | мөөнөтү |
1 | Мектепке жаңы келген окуучулар менен аңгемелешүү жүргүзүү,кабыл алуу,маалымат алуу | соцпедагог | сентябрь |
2 | Окуучулар жөнүндө жаңы окуу жылына карата жаңыдан маалымат алуу,класстын социалдык паспортун,анын негизинде мектептин социалдык паспортун түзүү | соцпедагог, класс жетекчилер | сентябрь ичи |
3 | Тизме түзүү,(ЖөИ нин каттосунда,социалдык коргоо бөлүмүнун каттоосунда тургандар,аялуу балдар,майып балдардын тизмеси) | социалдык педагог | сентябрь |
4 | Аңгемелешүү: «Мектепте жүрүү эрежеси»,»Учурашуу маданияты» 5-11класстар | соцпедагог,класс жетекчилер | сентябрь,октябрь |
5 | Окуучуларга социалдык-психологиялык-педагогикалык мүнөздөмө түзүү | соцпедагог | октябрь |
6 | Кылмыштуулуктун алдын алуу боюнча жаш өспүрүмдор инспектору менен жолугушуу уюштуруу.Укук бузуучулук боюнча маалымат берүү жана алдын алуу максатында | тарбия завучу,соцпедагог,класс жетекчилер,ЖОИ кызматкери | октябрь |
7 | Сабактан коп калган окуучулар менен иш алып баруу | класс жетекчи,соц педагог | зарылчылыгына карата |
8 | Окуучулардын ийримдерге тартылышы | класс жетекчилер,соцпедагог,тарбия завучу | октябрь |
9 | Ата-энеси миграцияда жургон окуучулар менен иш алып баруу (сабакка келуусу,жашоо турмушу,ата-энесин милдетин алган адамдары менен ангемелешуу) | соцпедагог,класс жетекчилер | ноябрь |
10 | 1-декабрь Буткул дуйнолук СПИДге каршы курошуу кунуно карата иш чаралар | Класс жетекчилер,соцпедагог,тарбия завучу | ноябрь,декабрь |
11 | 3-декабрь майыптар кунуно карата иш чаралар | класс жетекчилер,соц педагог | ноябрь ,декабрь |
12 | Сабакты коп калтырган окуучулар менен иштоо | класс жетекчи,соцпедагог | дайыма |
13 | Турмуштук оор кырдаалга кабылган окуучуларды изилдоо,козмолдоо жана алардын укугун коргоо учун башка мекемелер менен иш алып баруу | Соцпедагог,класс жетекчилер | дайыма |
14 | Ата-энелер жыйналышына катышуу | соцпедагог | зарылчылыгына карата |
15 | Камкордукка алынган балдардын турмуш шартына козомол жургузуу | соцпедагог,класс жетекчи | декабрь |
16 | Профилактикалык кенештин отурумуна катышуу | соцпедагог | дайыма |
17 | Жаны жылдык балатыга аяр уй булодо тарбияланган балдардын катышуусун козомолдоо | соцпедагог | декабрь |
18 | Таланттуу окуучуларга камкордук коруу | соцпедагог | январь |
19 | Зордук зомбулуктун алдын алуу максатында ананимдуу сурамжылоо жургузуу | соцпедагог,класс жетекчилер | январь |
20 | Кыздар кенешинин отурумдарына катышуу,кыздардын журум-туруму,ден соолугуна тийиштуу маселер боюнча ангемелешуулорду откоруу | соцпедагог,класс жетекчи,тарбия завучу | январь февраль |
21 | Ишеним почтасы мене ниш жургузуу | соцпедагог,тарбия завучу | январь |
22 | Ден соолукка кам коруу боюнча тушундуруу иштерин жургузуу | соцпедагог,класс жетекчилер | Февраль |
23 | Аз камсыз уй булодо тарбияланган окуучулар менен иш алып баруу | соцпедагог | Февраль |
24 | Камкордукка алынган окуучулардын жашоо шартына козомол жургузуу | Соцпедагог | февраль,март |
25 | Кургак учукка каршы курошуу кунуно карата алдын алуу иштерин жургузуу | соцпедагог,класс жетекчилер | март |
26 | Бутуруучу класстагы окуучулардын документтерине козомол жургузуу | моцпедагог,класс жетекчилер | март, апрель |
27 | Жашы жете электердин жумуштун оор туруно тартылуусуна козомол жургузуу максатында рейддерге катышуу | соцпедагог | Дайыма же зарылчылыгына жараша |
28 | Ата-эне менен балдардын жана мугалимдердин ортосунда мамилелерди чындоо максатында«Психолгиялык жумалык» откоруу | соцпедагог,класс жетекчилер | апрель, май |
29 | Сабакка себепсиз келбеген окуучулар менен ниш алып баруу | соцпедагог,класс жетекчи | май |
Соцпедагог: Арпачиева К.Б.